1. Prawo do odstąpienia od umowy

Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podania przyczyny w terminie 14 dni.

2. Termin odstąpienia od umowy

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni:

  • od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
  • w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w seriach – od dnia objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy,
  • w przypadku umowy o świadczenie usługi – od dnia zawarcia umowy.

3. Składanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Aby odstąpić od umowy, Konsument musi złożyć przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie to może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, ale nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie można złożyć:

  • w formie pisemnej na adres: [adres sklepu]
  • w formie elektronicznej na adres e-mail: [adres e-mail sklepu]

4. Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą. Konsument jest zobowiązany do zwrotu rzeczy przedsiębiorcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi wszystkich dokonanych przez niego płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.

5. Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

  • o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i poinformował konsumenta o utracie prawa do odstąpienia od umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy;
  • o świadczeniu usług, których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • o nabyciu rzeczy ruchomej, która została wycofana z opakowania w celu zbadania jej charakteru, cech i funkcjonowania;
  • o nabyciu rzeczy ruchomej, która została dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higieny, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • o nabyciu nagrań audiowizualnych lub oprogramowania komputerowego na nośniku materialnym, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • o umowach zawartych na aukcji publicznej;
  • o świadczeniu usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, transportu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, działalnością rozrywkową, sportową lub kulturalną, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
  • o dostarczaniu treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.

  • o dostarczaniu treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.

6. Zwrot towaru

Konsument zwracając towar powinien dołączyć do niego dowód zakupu (paragon lub faktura). Koszt odesłania towaru ponosi Konsument.

7. Reklamacje

Niezależnie od prawa odstąpienia od umowy, Konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji towaru na podstawie przepisów o rękojmi (art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego).

8. Postanowienia końcowe

Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki zwrotów. W przypadku zmiany, obowiązuje Polityka zwrotów zamieszczona na stronie internetowej sklepu w dniu składania zamówienia.